Tips voor meer naamsbekendheid

Het krijgen van meer naamsbekendheid is erg belangrijk voor veel organisaties. Het zorgt ervoor dat je onder de aandacht komt bij de doelgroep en dat ze op een gegeven moment je merk gaan herkennen. Dit zorgt natuurlijk op zijn beurt weer voor meer potentiële klanten en uiteindelijk natuurlijk ook meer verkoop. Ideaal, toch? Maar het krijgen van meer naamsbekendheid is nog niet zo makkelijk. Ben je benieuwd naar hoe je meer naamsbekendheid krijgt? Lees dan snel verder! Wij vertellen je er alles over in dit artikel.

Marketingplan

Voordat je enthousiast aan de slag gaat met het promoten van je merk en online adverteren etc., is het verstandig dat je eerst een marketingplan opstelt. Hierin beschrijf je al je online marketingdoelstellingen en leg je vast hoe je deze doelstellingen gaan bereiken. In dit marketingplan beschrijf je ook wie de doelgroep is en wie je concurrentie is. Onderzoek hierbij ook hoe je doelgroep en de concurrenten zich bewegen. Verder beschrijf je in het marketingplan ook je bedrijfscultuur, je identiteit en visie. Dit geeft een duidelijk houvast voor het uitvoeren van je marketingdoelstellingen later.

Online zichtbaar zijn

Als je een grotere naamsbekendheid wil, zul je online zichtbaar moeten zijn. Daarom zijn er een dingen die je kunt doen om online beter zichtbaar te zijn voor je doelgroep. Je kunt bijvoorbeeld adverteren in Google, door middel van SEA. Hierbij komt jouw website bovenaan de zoekresultaten te staan. Wil je hoog in de zoekresultaten komen zonder adverteren? Dan is SEO weer perfect. Hierbij maak je jouw website extra relevant voor bezoekers, door middel van het gebruiken van de perfecte zoekwoorden. Naast Google is social media ook erg belangrijk. Hier kun je vervolgens ook content van je website delen.

Waar ga je mensen bereiken?

Hiernaast kun je de doelgroep bereiken op diverse kanalen. Daarom is het belangrijk dat je onderzoek doet naar op welke kanalen de doelgroep te vinden is. Zo heeft het bijvoorbeeld geen zin om een advertentie te plaatsen op Facebook als je doelgroep hier helemaal niet te vinden is. Wil je op een bepaald kanaal een display laten zien? Schakel dan een display advertising bureau in. Zij weten precies wat ze moeten doen om de doelstellingen van jouw campagne te behalen. Dit geldt voor elk platform waar je wil gaan adverteren. Zo kun je ook een online-marketingbureau inschakelen als je wilt adverteren op social media, zoals Facebook, maar ook op verkoopplatformen, zoals verkopen bol.