Delivering parcels doesn't seem like such a complicated process. But as a webshop or company that sends packages, there is a lot you have to take into account. In addition, the delivery reflects on your company, but you don't have it in your own hands. Het is dus verstandig om voldoende aandacht aan het bezorgen van jouw pakketten te besteden.

De eerste keuzes die je moet maken

De eerste vraag die je voor jezelf moet beantwoorden is natuurlijk; hoe bezorg ik pakketten? In het begin is het waarschijnlijk nog niet zo’n groot probleem om alles zelf te doen, en ook gewoon zelf je pakketten te versturen. Maar als je elke dag bestellingen binnen krijgt wordt dit wat lastig. Wanneer je 100 pakketten per jaar verstuurd kun je vaak al contracten afsluiten met een bezorgdienst. Je moet hierbij kijken naar een bezorger die snel, betrouwbaar, flexibel en geautomatiseerd is. Uiteraard speelt het kostenplaatje ook een rol.

Welke opties bied ik aan?

Je klanten verwachten over het algemeen vooral een snelle levering, het liefst hoe dan ook binnen 24 hour. Je moet dus sowieso een contract afsluiten waarbij dit mogelijk is. Eventueel zou je ook de optie voor Same Day delivery kunnen toevoegen. Daarnaast worden er natuurlijk veel pakketten retour gestuurd. Ook hier moet je een beleid voor maken. Je kunt de klant het zelf laten terugsturen, maar je kan het ook laten ophalen door je vervoerder. Hierdoor hou je zelf meer controle over het retourproces. Bovendien vinden klanten gemak bij het retourneren heel belangrijk.

De verzendkosten

Heel veel mensen shoppen online tegenwoordig, en een van de grootste nadelen hiervan zijn de verzendkosten. Het is dan ook aan te raden om de verzendkosten door te berekenen in de gebruikelijke prijzen, zodat je kunt zeggen dat klanten profiteren van gratis verzending. Het kan zijn dat je dan niet meer de goedkoopste bent, maar toch wordt dit als een voordeel ervaren. Je kunt er ook voor kiezen om vanaf een bepaald bedrag de verzending gratis te maken, wat er vaak ook nog voor zorgt dat mensen geneigd zijn wat meer te kopen.

Diefstal en fraude voorkomen

Een groot nadeel van online shoppen is diefstal en fraude. Het is namelijk een stuk makkelijker om online iemand op te lichten dan om fysiek een pakket te stelen. Je kunt denken aan identiteitsfraude, waarbij een willekeurig slachtoffer rekeningen krijgt van pakketten die hij of zij nooit heeft gekocht. Als webshop krijg je dan niet je geld, maar ben je wel je spullen kwijt. Je hebt ook nog het risico van een creditcard, waarbij je de kosten nog terug kunt draaien. Of mensen zeggen hun pakket niet te hebben ontvangen en eisen hun geld terug. Daarom zijn opties als een handtekening bij aflevering en alleen bezorgen op een huisadres goed om fraude te voorkomen. Ook wordt er steeds vaker voor gekozen om te betalen bij aflevering, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.

At ShopsUnited kun jij slim en goedkoop verzenden met meerdere pakketvervoerders!